רחוב רמב"ם 26, גבעתיים

מחקר רפואי ואקדמיה

מחקרים רפואיים נבחרים אותם פרסם דר' משען בעיתונות רפואית מובילה:

כדאיות כלכלית של בדיקת סקר ל-BRCA לכלל האוכולוסיה במדינת ישראל.
במחקר זה, לאחר שיצרנו מודל מתמטי מורכב שבחן את הכדאיות הכלכלית של בדיקת סקר ל-BRCA לכלל האוכולוסיה בישראל, גילינו שישתלם מאד למדינת ישראל להציע בדיקות סקר ל-BRCA לכלל הנשים בישראל, ולא רק לנשים ממוצא אשכנזי, אצלן הגן שכיח יותר.

דגימת בלוטות זקיף לפרוסקופית לפני ניתוח בגישה פתוחה לסרטן צוואר רחם
במחקר זה פרסמנו את גישה כירורגית חדשנית של דגימה לפרוסוקפית של בלוטות זקיף לפני פתיחת הבטן לנשים החולות בסרטן צוואר רחם. גישה זו יכולה למנוע צורך בפתיחת בטן מיותרת בכ-20% מהנשים שמופנות לניתוח בשל סרטן צוואר רחם.

תפקוד מיני לאחר ניתוחי קוניזציה של צוואר הרחם
במחקר זה בדקנו האם קוניזציה של צוואר הרחם עלולה לפגוע בתפקוד המיני של המטופלות. במחקר נעשה שימוש בשאלונים הבודקים פאראמטרים שונים של תפקוד מיני כולל סיכון לחרדה ודכאון. ממצאי המחקר הראו שלמרות שאחוז ניכר מהנשים שעוברות קוניזציה סובלות מחרדה, ניתוח הקוניזציה עצמו לא פוגע בתפקוד המיני של הנשים.

שינויים בשכיחות של סרטן גינקולוגי בישראל בין 1993-2013
במחקר זה בחנו את השינויים בשכיחות של סרטן רחם, סרטן שחלות וסרטן צוואר רחם בישראל לאורך תקופה של 20 שנה. המחקר דן בסיבות השונות לשינויים הנצפים לאורך השנים

דגימת בלוטות זקיף כדאיות כלכלית של בחירת עובר בריא בטיפולי פריון לנשאיות של BRCA
במחקר זה מצאנו לאחר בניית מודל מתמטי מורכב, שישתלם מאד למדינת ישראל להציע לזוגות בהן אחד ההורים נשא של גן ה-BRCA טיפול הפרייה חוץ גופית ובחירת עובר שאיננו נשא על מנת למנוע מלהעביר את הגן לדור הבא. בתקווה שמחקר חשוב זב יסייע בעתיד להכנסת טיפול זה לסל הבריאות ולמנוע עוגמת נפש ועלויות עצומות לזוגות המעוניינים בטיפול זה.

רשימת הפרסומים הרפואיים המלאה של דר' נדב משען

דילוג לתוכן